Δεκαπέντε από τις σημαντικότερες μοτοσικλέτες -κατά κύριο λόγο Adventure και Naked- που περιμένουμε μέσα το 2023, μετά και την πρόσφατη έκθεση EICMA του Μιλάνου.
Τα μεσαία κυβικά, ο parallel-twin δικύλινδρος κινητήρας με στρόφαλο στις 270 μοίρες που προσομοιώνει την αίσθηση και τον ήχο του V2, η κατηγορία των Adventure και εκείνη των Naked, είναι οι βασικοί πυρήνες γύρω από τους οποίους περιστρέφονται οι κατασκευαστές μοτοσικλετών, αυτόν τον καιρό.
Κατά συνέπεια, τα περισσότερα από τα 15 νέα μοντέλα του 2023 που επιλέξαμε κινούνται γύρω από τους πυρήνες αυτούς - όμως δεν απουσιάζουν και οι εξαιρέσεις, μεγαλύτερων ή πιο σπορ μοτοσικλετών, αλλά και προερχόμενων από την Κίνα - η οποία όλο και περισσότερο καθιερώνεται στα μέρη μας. Ας τα δούμε, λοιπόν.
- 01. Triumph Street Triple 765
Η Triumph βελτίωσε ακόμη περισσότερο ένα από τα πιο δημοφιλή της μοντέλα, τη γυμνή streetfighter Street Triple 765, προσδίδοντάς της γονίδια από την εμπλοκή της στο πρωτάθλημα της Moto2. Ως «sporty premium», η νέα Street Triple 765 έχει τώρα πιο επιθετικό ρύγχος και φαίρινγκ, που συνδυάζονται με τον ενισχυμένο τρικύλινδρο κινητήρα των 765 κ.εκ., απόδοσης 120 ίππων στη «βασική» έκδοση Street Triple R και 130 PS στις εκδόσεις RS & Moto2 Edition, με αυξημένη μέγιστη ροπή στα 80 Nm σε όλες.
Διαθέτει, ακόμη, το quickshifter Triumph Shift Assist, νέα εξάτμιση, βελτιωμένη χαρτογράφηση του γκαζιού για τα προγράμμα οδήγησης, cornering ABS - καθώς και με φρένα Brembo Stylema στις εκδόσεις RS και Moto2 Edition και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Ohlins στην τελευταία, που είναι ό,τι κοντινότερο σε μια Moto2 για το δρόμο και θα παραχθεί σε περιορισμένα αντίτυπα.
- 02. Honda XL750 Transalp
H Honda αναγέννησε την θρυλική της Transalp, δημιουργώντας ένα ταξιδιάρικο Adventure στα μεσαία κυβικά στην ίδια βάση και με τον ίδιο κινητήρα του νέου CB750 Hornet - τον ολοκαίνουριο δικύλινδρο εν σειρά των 750 κ.εκ. και 90 ίππων και 75 Nm ροπής, που παίρνει τη θέση του V της προηγούμενης γενιάς. Έτσι, το νέο Transalp κλείνει το κενό μεταξύ της 500Χ και της Africa Twin, με μια μοτοσικλέτα που ισορροπεί ανάμεσα σε πολλαπλούς ρόλους: αστική ευελιξία, άνεση στο ταξίδι και καλή συμπεριφορά σε άσφαλτο όσο και σε χώμα. Βασισμένο στο σχεδιασμό του πρωτοτύπου CB4X του 2019, προικίζεται με το Honda Selectable Torque Control, με ρυθμιζόμενο traction control, με ηλεκτρονικό γκάζι, με τη σουίτα βοηθημάτων της Africa Twin (προφίλ οδήγησης Sport, Standard, Rain, Gravel) και με πιρούνι της Showa.
- 03. Suzuki V-Strom 800DE
Η απάντηση της Suzuki στο μεγάλο ανταγωνισμό των μεσαίων Adventure, που μόλις μπήκε η Honda Transalp και απέναντι στις Yamaha Tenere 700 και Aprilia Tuareg 660 μεταξύ πολλών άλλων, είναι το νέο V-Strom που υιοθετεί τον ολοκαίνουριο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 776 κ.εκ. και 83 ίππων (στη θέση του 650 V-twin) που διαθέτει και το ολοκαίνουριο naked GSX-8S.
Εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία του DR Big, είναι λίγο περισσότερο προσανατολισμένη στην off-road οδήγηση, με τροχό 21'' εμπρός, ατσάλινο πλαίσιο, ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Showa και το μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος από κάθε V-Strom. Παράλληλα διαθέτει την πληθώρα ηλεκτρονικών του 1050 για να μένει στο δρόμο - όπως το ρυθμιζόμενο traction control με G mode για τη χωμάτινη επιφάνεια και το quickshifter, που ελέγχονται από την έγχρωμη οθόνη TFT.
- 04. Ducati Diavel V4
Η Ducati τοποθέτησε τον εξελιγμένο κινητήρα V4 Granturismo (από τις Panigale και Multistrada V4) στην πιο μυώδη της μοτοσικλέτα, τη naked και απόλυτη muscle cruiser Diavel. Το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.158 κ.εκ. που αντικαθιστά τον Testastretta L-twin, αποδίδει 168 ίππους και 123 Nm ροπής, και ανεπεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν δεν απαιτείται πλήρης ισχύς.
Έχει λίγο πιο αιχμηρή αισθητική σε σχέση με τους προκατόχους της, μια άγρια τετραπλή απόληξη, και επίσης είναι κατά 22 κιλά ελαφρύτερη (συνολικά 22 kg). Κι ακόμη, η Ducati έχει βελτιώσει το οδηγικό πρόγραμμα Wet (μαζί με τα Sport, Touring, Urban), έχει αυξήσει τη διαδρομή της ανάρτησης, και έχει αλλάξει λίγο τη γεωμετρία αυξάνοντας το ύψος του τιμονιού. Τα συνδυάζει όλα, φυσικά, με την πλήρη ηλεκτρονική σουίτα που περιλαμβάνει τα Ducati Traction Control, Cornering ABS, και τα Wheelie/Launch/Cruise Control.
- 05. Honda CB750 Hornet
Μετά από ένα χρόνο αναμονής με διάφορα teasers, η Honda αποκάλυψε την αναβίωση του ονόματος Hornet, τη μοτοσικλέτα που την επαναφέρει με ιδιαίτερες αξιώσεις στα naked μέσου κυβισμού. Στο επίκεντρό της συμπαγούς CB750 Hornet των 190 κιλών βρίσκεται ο ολοκαίνουριος κινητήρας των Ιαπώνων σε αυτά τα κυβικά, ο δικύλινδρος σε σειρά των 755 κ.εκ. και 90,5 ίππων - ζωηρός στην πόλη, αλλά και γραμμικός στο ταξίδι.
Συνοδεύεται από εκτεταμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τρία riding modes (Sport, Standard, Rain συν το παραμετροποιήσιμο User) που ελέγχονται από την οθόνη TFT 5 ιντσών. Τα ηλεκτρονικά συμπληρώνονται από τα Honda Selectable Torque Control (HSTC) τριών επιπέδων, Wheelie Control, Engine Power (για τη ρύθμιση απόδοσης του κινητήρα) και τη ρύθμιση Engine Braking - που μαζί με την ανάρτηση της Showa και τα φρένα της Nissin καθιστούν το CB750 Hornet ένα τέλειο σκαλοπάτι προς τα ισχυρότερα, θηριωδέστερα naked.
- 06. Suzuki GSX-8S
Το naked δικύλινδρο της ιαπωνικής εταιρείας, με τον κινητήρα που έκανε το κοινό του ντεμπούτο μαζί με τη V-Strom 800DE, ήταν μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες της EICMA 2022. Αποτελεί την επόμενη τεχνολογική σελίδα μετά από το SV650 που μεσουρανούσε για 23 χρόνια - και θα παραμείνει προς πώληση για λίγο ακόμα, για τους λάτρεις του V2. Ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά πιο συμπαγής, αποδοτικός και οικονομικός, φτάνοντας τους 82 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., ενώ στη μετάδοση συμπεριλαμβάνεται το quickshifter.
Γύρω από το ατσάλινο πλαίσιο, η GSX-8S έχει το χαρακτηριστικό ρύγχος των άλλων GSX και το αιχμηρό φαίρινγκ επίσης, με κάθετα φώτα LED. Η ανάρτηση της ΚΥΒ δεν ρυθμίζεται, και συνοδεύεται από φρένα της Nissin, traction control τριών επιπέδων και ABS, μαζί με το Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) με τρία προγράμματα οδήγησης. Στον πίνακα οργάνων συναντάμε μια έγχρωμη TFT 5 ιντσών.
- 07. KTM 790 Adventure
Η KTM επανέρχεται στα Adventure μεσαίου κυβισμού με μια πιο προσιτή αλλά εξίσου ικανή εναλλακτική της 890, την εκσυγχρονισμένη αναβίωση της 790 Adventure. Η ΚΤΜ τη σχεδίασε και την εξέλιξε εν λευκώ στην Αυστρία, ενώ η παραγωγή της θα γίνει από τη CFMOTO στην Κίνα - από όπου αναμένεται να αφιχθεί και στη χώρα μας την Άνοιξη του 2023. Ο κινητήρας LC8c εξελίχθηκε και τώρα αποδίδει 95 ίππους και 88 Nm ροπής, με προαιρετικό Quickshifter+ και τον ανασχεδιασμένο συμπλέκτη Power Assist Slipper Clutch, πληρώντας πια τις προδιαγραφές Euro5, ενώ συνδυάζεται και με νέο σύστημα εξάτμισης.
Η νέα 790 Adventure φέρει ICU 6 αξόνων των μεγαλύτερων «αδερφών» της, από όπου λαμβάνονται τα δεδομένα για το Cornering Traction Control, το ABS, το Motor Slip Regulation και τα Ride Modes. Με δοχείο καυσίμων 30 λίτρων επιτυγχάνεται αυτονομία 450 km, και η ψηλή ζελατινά βοηθά στο ταξίδι. Τέλος, ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του μια TFT οθόνη 5 ιντσών με την εφαρμογή KTMConnect App που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με smartphone.
- 08. Ducati Multistrada V4 Rally
Η αποκάλυψη της έκδοσης Rally στην EICMA κρύβει μια περισσότερο ταξιδιάρικη και «περιπετειώδη» Multistrada V4, με μια μακρά σειρά τροποποιήσεων: ρεζερβουάρ 30 λίτρων, ανασχεδιασμένη ζελατίνα για την κάλυψη από τον αέρα, μεγαλύτερη σέλα και περισσότερο χώρο για τον συνεπιβάτη, ακτινωτές ζάντες για το χώμα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 20 εκατοστά μέσω της ανύψωσης της ανάρτησης Skyhook DSS Evo (με Auto Leveling αναλόγως του βάρους) και το Power Mode, που μειώνει την ισχύ του κινητήρα στους 115 hp για πιο ταιριαστή απόδοση στο χώμα.
Ο τετρακύλινδρος Granturismo αποδίδει κανονικά 170 ίππους -με εξαίρεση στο ήπιο cruising που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους- που δίνουν άπλετη ισχύ για την άνεση στο ταξίδι, στην οποία αναμφίβολα συμβάλλει και το Adaptive Cruise Control.
- 09. MV Agusta Lucky Explorer 9.5
Μέσα στους προσεχείς μήνες αναμένεται η άφιξη της τελικής έκδοσης παραγωγής του Adventure της MV Agusta, του Lucky Explorer 9.5. Κινείται από τρικύλινδρο εν σειρά μοτέρ 931 κ.εκ., που αποδίδει 124 ίππους με τέσσερις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, και ελέγχεται από το Traction Control 8 επιπέδων και Launch Control. Παράλληλα, το Cornering ABS συμβάλλει στην ασφάλεια του φρεναρίσματος, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί για τη χρήση στο χώμα - είτε και στους δύο είτε μόνο στον πίσω τροχό.
Κατά τα άλλα, με το ύψος της σέλας στα 850 mm, το Lucky Explorer 9.5 διαθέτει αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής με αλουμινένιο ψαλίδι και τροχό 21'' εμπρός (18'' πίσω), με δύο μεγάλα δισκόφρενα και δαγκάνα 4 εμβόλων της Brembo. Οι off-road προσθήκες περιλαμβάνουν επίσης αλουμινένια ποδιά του κινητήρα και χούφτες. Ο αναβάτης καλύπτεται από την ψηλή ζελατίνα και έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη οθόνη TFT 7 ιντσών με συνδεσιμότητα για smartphone, μέσω της εφαρμογής MV Ride App.
- 10. Yamaha Tracer 9 GT+
Το Sport Touring της Yamaha απέκτησε την πιο ολοκληρωμένη της έκδοση, την Trace 9 GT+, δίπλα στη βασική και τη GT που έχουν επίσης ανανεωθεί για το 2023. Το GT+ έχει τις επιπλέον αρετές που του χαρίζει το μπροστινό ραντάρ, και έτσι γίνεται το πρώτο με προσαρμοζόμενο Adaptive Cruise Control, καθώς και με το ενοποιημένο σύστημα πέδησης (UBS) με υποβοήθηση εμπρός και πίσω μέσω ραντάρ. Βασισμένη στο πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF, κινείται από τον κινητήρα CP3 των 890 κ.εκ. που συνδυάζεται με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του γκαζιού και το quickshifter 3ης γενιάς.
Η ανάρτηση της KYB είναι αναβαθμισμένη, και ελέγχεται ηλεκτρονικά, μέσω της IMU 6 αξόνων. Τέλος, στο μοντέλο του 2023 είναι βελτιωμένη η σέλα, η οθόνη οργάνων TFT προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone και πλήρως ενσωματωμένη πλοήγηση Garmin, και διατίθενται νέα αποκλειστικά χρώματα. Το Tracer 9 GT+ θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το Μάιο του 2023.
- 11. Aprilia RS 660 Extrema
H κορυφαία παραλλαγή της τόσο δημοφιλούς Aprilia RS 660 έχει την ονομασία Extrema και απευθύνεται σε όσους αποζητούν μια πιο ωμή σπορ εμπειρία, στα όρια της αγωνιστικής. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ανθρακονημάτινα μικρά πτερύγια και κάλυμμα του κινητήρα, ελαφρύτερη εξάτμιση από την SC Project με τελικό επίσης από ανθρακονήματα, quickshifter που λειτουργεί και με αγωνιστική τοποθέτηση του κιβωτίου, ενώ διατίθεται και σε εκδοχή με κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη που την καθιστά μονόσελη.
Η προσθήκη ανθρακονημάτων μείωσε το βάρος στα 166 κιλά, που κινούνται από το λαοφιλές δικύλινδρο εν σειρά μοτέρ των 659 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους. Στην οδηγική εμπειρία, αλλά και ασφάλεια, συμβάλλουν τα κλασσικά ηλεκτρονικά συστήματα: traction control, cornering ABS, engine brake, engine map και wheelie control, που είναι όλα ρυθμιζόμενα σε πέντε οδηγικά προφίλ.
- 12. BMW S 1000 RR
Η βαυαρική superbike S 1000 RR (όπως και M 1000 RR για την πίστα) αναβαθμίστηκε εις βάθος για το 2023, με την προσθήκη αεροδυναμικών στοιχείων -όπως μικρά πτερύγια- και πιο αιχμηρή ουρά, αλλά και με μεγάλες μηχανικές αλλαγές. Σε αυτές περιλαμβάνεται η αύξηση της ισχύος του 4κύλινδρου εν σειρά μοτέρ στους 210 hp, που περιστρέφεται μέχρι τις 14.600 σ.α.λ., ενώ η ροπή -αυξημένη στα 113 Nm- παράγεται πλέον σε ευρύτερο φάσμα στροφών. Οι βελτιώσεις συνεχίζονται, σημαντικές, και στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και στα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης DTC Slide Control και Brake Slide Assist. Παράλληλα, το M Chassis Kit είναι πλέον στάνταρ, και περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο ψαλίδι και τον ηλεκτρικό έλεγχο της απόσβεσης Dynamic Damping Control.
- 13. CFMOTO 700CL-X Adventure
Μια νεο-ρετρό scrambler με ήπια εκτός δρόμου ικανότητα, με περιορισμένα αλλά εμφανή Adventure χαρακτηριστικά, η 700CL-X Adventure έρχτεται δίπλα στις εκδόσεις Heritage και Sport. Βασίζεται στη Heritage, με τη διαφορά ότι έχει υψηλότερη κατά 30 mm θέση οδήγησης στα (830 mm) και επίσης κατά 30 mm υψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι, και πιο κοντά στον αναβάτη. Επίσης, διαθέτει επιπλέον πιο ψηλό φτερό, σχάρα, πιο ψηλό φτερό του εμπρός τροχού, βάσεις για βαλίτσες και ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR στις ακτινωτές ζάντες 18 ιντσών εμπρός και 17'' πίσω. Όλα αυτά ανεβάζουν το βάρος κατά 8 κιλά, στα 204 kg, ενώ αναλλοίωτος παραμένει ο κινητήρας των 69 ίππων, που εδώ απέκτησε και ρύθμιση Off-road.
- 14. Voge 900 DS
Το νέο και μεγαλύτερο Adventure της Voge παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο, αλλά το πιθναότερο είναι ότι μέσα στο 2023 θα έρθει και η έκδοση παραγωγής του, στην Ευρώπη. Πέραν του ιδιαίτερα προσεγμένου -προφανώς- σχεδιασμού του και την περαιτέρω ποιοτική του ανέλιξη, το 900 DS θα έχει το ίδιο πλαίσιο με τη BMW F 850 GS - χάρη στη μακροχρόνια συνεργασία της εταιρείας του Μονάχου με τη Loncin, στην οποία ανήκει η Voge. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Voge 900 DS έχει ισχύ 95 ίππων και ροπή 92 Nm στις 6.250 σ.α.λ. Οι τροχοί του έχουν διάσταση 19'' εμπρός και 17'' πίσω, ανάρτηση μεγάλης διαδρομής, ρυθμιζόμενη ζελατίνα και TFT οθόνη οργάνων.
- 15. Benelli BKX 250
Μια νέα μικρή και μονοκύλινδρη Adventure έρχεται από τη Benelli φέτος, μαζί με την ασφάλτινη παραλλαγή της με την ονομασία BKX250S. Σχεδιασμένες από το Benelli Style Centre στην Ιταλία, φανερώνουν το σύγχρονο στιλ τους από την πρώτη ματιά και δίνουν ένα φρέσκο αέρα στα μικρά κυβικά. Αυτά, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι 250 στον κύλινδρο με δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες που τροποποιήθηκε στην εισαγωγή-εξαγωγή σε σχέση με τις άλλες μοτοσικλέτες της εταιρείας, μαζί με το σύστημα εξάτμισης της SC Project. Αποδίδει 25,8 ίππους και 21 Nm ροπής, σε συνολικό βάρος 165 κιλών.
Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο, και συνοδεύεται από αντεστραμμένο πιρούνι 41 mm με διαδρομή 180 mm και αμορτισέρ ρυθμιζόμενο στην προφόρτιση. Τα δισκόφρενα έχουν δαγκάνα 4 εμβόλων εμπρός και ενός πίσω, στους ακτινικούς τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 17'' πίσω (στο BKX250S είναι 17'' και οι δύο). Τέλος, το BKX250 διαθέτει οθόνη LCD, φώτα LED, ρεζερβουάρ 13,5 λίτρων και θύρα USB.
πηγή: sport24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου